What you don’t see…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
A field under heavy fog / Ein Feld im starken Nebel

Olympus OM-D EM1, Olympus M.Zuiko Pro 12-40 mm at 29 mm, ISO 200, f3.5, 1/1000 sec.

畑 – field – das Feld

There is always something eerie about heavy fog. It does such a great job of cutting you off from the wider world by limiting your sight, but also dampens sound quite significantly to the point that reality takes on a dream-like quality. It is quite the experience to cycle through it and feel the heavily laden air on your skin. Fog can also be a great helper to photographers looking for that extra little kick in their photos. I’ve ridden past this field many times and wondered how I could frame an image with a strong visual impact. The fog really assisted me here as it removed all of the potentially distracting background elements, just like a gray blanket thrown across the land.

Es gibt immer irgendwas ausserirdisches bei stärkeren Nebel. Es begrenzt nicht nur die Sicht, sondern dämpft auch alle die normalen Geräusche, bis Mann sich fühlt, dass er eigentlich in eine Traumwelt reingestolpert ist. Es ist eine hervorragende Erfahrung durch dicken Nebel zu fahren und die schwer geladene Luft auf der Haut zu spüren. Der Nebel kann auch für die Fotografen und Fotografinen hilfreich sein, weil er den Bildern einen starken Schwung schenkt. Ich bin schon mehrmals vorbei an diesem Feld gefahren und habe mich gewundert, wie ich hier ein kräftiges Bild gestalten könnte. Der Nebel hat mir an diesem Morgen sehr geholfen, weil er alle die störenden Gegenstände im Hintergrund versteckte, genau wie eine graue Decke, die über das Land geworfen wäre.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s