It’s a bird’s life

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Just one of the many satisfied inhabitants / Nur einer von vielen zufrieden Einwohner

Olympus Pen-F, Olympus M.Zuiko Pro 40-150 mm at 110 mm, ISO 200, f2.8, 1/250 sec.

 

I took some time for ‘me’ yesterday and so got all of my camera equipment together and headed into the grounds of Nymphenburg Palace in Munich. My main aim was to practice some long exposures and I learnt a lot from that, but I also couldn’t hold myself back from photographing the local wildlife. I liked this photo in particular as it seems so tranquil or meditative. The soft ripples in the water from the bird’s movement draw me in and the colours of the legs and webbing between the toes leave me fascinated.
In the end I was wandering around for a bit over five hours and totally forgot to have lunch! Such necessities seem to fade in importance when you are truly enjoying yourself!

Ich habe gestern ein bisschen Zeit für mich genommen und so sammelte mein ganzes Kameraequipment und ging zum Schloß Nymphenburg in München, um den Tag mit Fotografie zu verbringen. Das Hauptziel war Langzeitaufnahmen zu üben und ich habe viel darüber gelernt, aber ich konnte mich auch nicht davon zurückhalten, Bilder von den einheimischen Vögel zu machen. Ich mag dieses Foto in besonderem, weil es ein Gefühl von Stille ausstrahlt. Die weiche Wellen, die von den Bewegungen des Vogels erzeugt sind, ziehe mich ein ins Bild und ich finde mich immer wieder fasziniert von den Farben der Beine und das Gewebe zwischen den Zehen.
Am Ende bin ich ein bisschen über fünf Stunden durch den Park gewandert und fotografiert und ich habe ganz vergessen, Mittag zu essen! Solche Sachen scheinen gar nicht so wichtig zu sein, wenn man sich voll in etwas drin steckt.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s