Analogscapes

This week’s post follows on from last week’s with further testing of the analog panorama camera. I should preface the photos by saying that I am not all that interested in the camera for slow-paced landscape work. Panoramas of this nature can be captured easily enough with digital cameras or even phone cameras. In my eyes, it is in fast paced photography, such as street photography, where this camera shines. Having said all that, I really enjoyed taking the camera with me for a hike through nature. The camera in itself is not a free ticket to amazing photos, after all, and the only way to see what works and what doesn’t is a bit of trial and error. In a number of these photos you can see the lighter band caused by a light leak in the camera that I mentioned last time around. Since these aren’t exactly portfolio pieces, I decided to save the time and effort in photoshopping them out, so I hope you can forgive my imperfections!

Der Beitrag von dieser Woche folgt weiter  dem von letzter Woche mit der weiteren Prüfung der analogen Panoramakamera. Bevor ich über die Fotos schreibe, sollte ich erst sagen, dass ich nicht so viel Interesse an dieser Kamera für langsame Landschaftsarbeit habe. Solche Panoramas können genau so gut mit digitalen und sogar auch Handykameras aufgenommen werden. Nach meiner Meinung, ist diese besondere Kamera besser für schnellere Arten der Fotografie geeignet, wie zum Beispiel Strassenfotografie. Trotz alle dem muss ich ehrlich sagen, dass ich die Wanderung durch der Natur mit der Kamera sehr genossen habe. Die Kamera schenkt einem keine tollen Bilder ohne dass der Fotograf dafür etwas Mühe investiert hat und dementsprechend muss man mit diesem neuen Bildformat der Bildgestaltung geübt sein. In manchen der Fotos sieht man einen hellen Streifen von Licht durch die Kamera, den ich letztes Mal erwähnt habe. Diese Bilder gehören nicht zu meinen Besten und daher habe ich mir die Bearbeitungszeit gespart, um den Streifen auszublenden. Ich hoffe, dass ihr meine Schwächen entschuldigen könnt!

main_image-2main_image-1main_image-3main_image-4main_image-7main_image-6main_image-5

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s