Wish yourself away

“I’d rather be…” is the topic of the photo challenge for this week and while the author, Krista, inquires as to what we’d rather be doing, I’d prefer to show you where I’d rather be. After all, we are, as the quote goes, human beings and not human doings. For me, instead of being engaged in my daily activities I’d rather be here:

main_image-1

or here:

main_image-2

or here:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

even here:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

and just experiencing nature. Even little discoveries like this one are a true reward:

main_image-5

The chance to leave it all behind and head out into nature and feel the sunshine, the whip of the wind and the rain falling on my face is what I long for. Sometimes I get to indulge myself and other times it remains just “I’d rather be…”

 

“Ich würde lieber…” ist das Thema für die Foto Herausforderung für diese Woche und weil die Frage sich auf was man “lieber machen würde” bezieht, würde ich stattdessen gerne die Frage “Ich wäre lieber…” beantworten. Wie das berühmte Zitat sagt, wir sind ‘human beings’ und nicht ‘human doings’ (wir sind wer wir sind und nicht was wir machen). Für mich heißt es, anstatt der normalen Alltagsaktivitäten, wäre ich lieber hier:

main_image-1

oder hier:

main_image-2

oder hier:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

auch hier:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

und nur das hier und jetzt in der Natur genießen. Auch kleine Entdeckungen wie diese sind für mich ein Schätzchen:

main_image-5

Die Möglichkeit alles hinter mir zu lassen, raus zu gehen in der Natur und den Sonnenschein, den Wind und die fallenden Regentropfen auf meinem Gesicht zu fühlen, ist wonach ich mich sehne. Manchmal kann ich den Dingen nach gehen, die ich mag, aber meistens bleibt es bei “ich wäre lieber…”.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s