Clouds on film

Back to Europe and back to capturing images on film. Whilst in Australia I really missed the whole analogue process and the excitement of seeing the developed negatives for the first time. I did try multiple times to pick up a cheap second hand camera, but was denied at every attempt. Given how much I missed shooting film, it is little surprise that I have been giving my x-pan panoramic camera a lot of attention of late. For this short series I focused on clouds and their movements in the strong winds that have been whipping through the valley of late. While photographing I discovered the 30 second shutter speed limit of the X-pan, hence the underexposed final image. Despite the technical shortcomings of that image, I like the mysterious feeling it invokes and decided to include it here on that strength.

Zurück in Europa und zurück zur Fotografie auf Film. Als ich in Australien war, habe ich sowohl den ganzen Entwicklungsprozess, als auch die Aufregung, die ich sonst spüre, wenn ich die entwickelten Negative zum erste Mal sehe, sehr vermisst. Ich habe mehrmals in Australien versucht, mir eine billige gebrauchte Analogkamera zu kaufen, bin aber jedesmal gescheitert. So es ist kaum eine Überraschung, dass ich seit meiner Rückkehr überwiegend Aufmerksamkeit meiner X-pan panoramic Kamera geschenkt habe. Für diese kürze Bildreihe habe ich meinen Blick auf die Wolken und den treibenden Wind gerichtet. Als ich fotografiert habe, habe ich das 30 Sekunden Limit der Belichtungszeit der X-pan entdeckt und deswegen ist das letzte Bild unterbelichtet. Trotz des technischen Mangels mag ich das Bild für seine mystische Stimmung und habe es hier deswegen in die Bildreihe mit einbezogen.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s